måndag 7 januari 2013

Juluppehållet är slut!

Idag var killarna från Sambergs bygg tillbaka. Nu ska takpannorna på. Idag hann de spika upp tegelläkten på halva huset. Ska bli spännande att se pannorna imorgon/övermorgon. Jag som har ett enormt kontrollbehov har lite... problem med att jag inte riktigt sett hur de ser ut innan Niklas beställde dem. Jag har visserligen åkt till närmsta bygghandel för att titta på dem. Väl där kunde jag bara fokusera på vad jag egentligen ville ha, dvs vackra tegelpannor som tex dessa Vittinge taktegel: Vittingeoriginal_big
http://www.monier.se/takprodukter/taktegel/vittinge-original.html?gclid=CKuUuYWL17QCFdB8cAodFScAIA

Dessa har vi fått välja bort då de kostar för mycket både att köpa in och genom att de kräver mer arbetstid för att lägga. Det som ingår i vår entreprenad är betongpannor från Jönåker. De är säkert bra, men de får ju inte den patina och vackra färg som en tegelpanna - nåväl, till nästa hus...
Betongtakpanna Jönåker 2-kupig betong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar