torsdag 28 februari 2013

Kalkstensgolv

Sedan länge har jag varit helt förälskad i kalkstensgolv och äntligen ska jag få det i mitt hem! I groventré, entré och i båda badrummen med undantag för i själva duschutrymmet, ska vi ha öländsk gråbrun kalksten i fallande längder. Kalkstenen har vi köpt från Helsingborgs sten www.helsingborgssten.com. Jag kan verkligen rekommendera dem, de har bra sortiment och riktigt bra service. Till vårt tidigare hus köpte vi tex granitskivan till köket där.

På väggarna i badrummen och på golvet i duschutrymmet blir det halvkaklat med en matt glasmosaik från Höganäs www.cchoganas.se som inte finns på bild då den inte produceras längre. Jag köpte det sista på lagret. Kan bara hoppas att jag köpte tillräckligt...

1 kommentar:

  1. Det blir sååå fint!

    Så mycket fint du hat schoppat också! Mycket snygga saker!

    Kram, kram

    SvaraRadera