måndag 9 september 2013

Bästa moroten!!!

 För några helger sedan sprang jag mitt första lopp - Hundlöpet i Malmö. Det var fantastiskt roligt!!!!! Jag berättade det inte för någon men jag hade gjort en överenskommelse med mig själv att om min placering blev bland den första hälften av de startande, skulle jag få en belöning. Jag skulle få stanna till på Lödde plantskola, denna underbara plats, och shoppa bra mycket mer växter än vad vi hade tänkt skaffa detta året. Och jag lyckades!

Jag vet att man ska göra ramarna först i en trädgård, men, men, det är ju så kul att fixa åtminstone lite rabatter! Först ut blev lavendel för att fortsätta på den lavendelhäck som redan kämpar på därhemma. Sen var jag så euforisk så jag hade inspiration till lite kruksammansättningar, vilket jag aldrig brukar ha. Och så köpte jag en massa olika höstsilverax (Brunette och Alba, kommer bilder sen) och till min stora lycka hittade jag den ros jag tänkt jag skulle ha vid grinden, Stanwell Perpetiual. En högväxt underbar buskros ca 1,5-2 m hög. Sen måste jag skylla på dehydrering eller nått, för det jag kom hem med var den lågväxande sorten som stod sidan om... Hittade en plats till dem ändå!

På vägen hem stannade jag till hos Linn och Markus för den käre Markus hade planterat stora buxbomar på jobbet och fått en över och kommit att tänka på mig! Vilken dag! Jag gick bara och log hela tiden, såg nog lite fånig ut...
 Så här trött blev man, men Gaia går att visa på bild - det gjorde inte jag...
 Lite höst/sensommarkrukor med gräs, murgröna och vita höstanemoner.
Sorry för trist bild, men den är trevlig i verkligheten, jätteverbena, sommarljus och något silvrigt i botten som jag glömt namnet på.

3 kommentarer:

  1. Du är tokig mmen kul:)

    Fina arrangemang du gjort. Nnedrans med rosen. Grrrrrr!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! :) Och vad smart att sätta upp ett mål som skulle sporra dig rejält. För att inte tala om lyckan att få gå lös på plantskolan sedan. ;) Vad fint det blev i krukorna. :) Här behöver det också höstfixas i krukorna utomhus. Får ta tag i det nästa vecka.

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittat hit Lotta! Tack! Blir så glad för en hälsning!

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera