söndag 10 mars 2013

Min snälla familj!

 Den vita springaren har anlänt med hjälp! Bror och pappa har kommit för att hjälpa mig med målningen inomhus. Fram till de kom hade det inte funkat riktigt enligt planerna. Överenskommelsen var att vi skulle få tillträde till huset hela v 10-11. Vi hade noga planerat efter det för att ta så lite tid som möjligt i anspråk för min upptagne bror och hans firma. Jag och maken skulle skydda alla fönster och dörrar, spara vid tak och hörnor och dammsuga måndag- och tisdagkväll efter jobben. Sedan skulle maken åka på lång tjänsteresa och jag skulle få nog med att ro jobb och barn i land. Tyvärr fick vi inte tillträde förrän torsdagkväll så vi hade inte hunnit förbereda alls. Men när supermålarna kommer går det undan! Lillebror, pappa och jag målade hela huset innan lunch! Och då hann de ändå med att kalla mig flaskhalsen... De där 11 åren som pappa säger att jag jobbat i hans firma kändes som de aldrig existerat... Puh!
Glad pappa! Det går så bra undan så vi kanske borde göra det här oftare.

 Sprutmålning är fantastiskt! Så snabbt det går om man kan hantera verktygen bra.
 Panik fredagmorgon kl 7 då pappa ringer och berättar att Håkan glömt kaffemaskinen på annat jobb. "Han kan ju inte sprutmåla utan kaffe!!!" Och vi som inte har kaffemaskin. Jag lyckades dock fixa snabbt som attan, vill ju inte att lillebror ska bli ledsen.

2 kommentarer:

  1. Wow, så duktiga ni är!!! Super!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Och kul är det! Att få känna att man själv får vara med i processen, även om det är en aldrig så liten del. Blir mer "mitt" hus så här!

    kramar

    SvaraRadera