torsdag 14 mars 2013

Nyanser, nyanser...

 Jag målar ju lister, foder och innerdörrar själv, och det har jag kämpat med ett tag, snart ett halvår... Allt är kvistlackat, grundmålat och första strykningen är också klart, men så är det den där sista.... Jag kan inte för mitt liv hitta rätt nyans! Jag har så många prover hemma att det snurrar runt. Ibland har jag varit säker på att jag funnit rätt nyans, så jag har köpt hem 3 liter, bara för att inse att även den var fel. Börjar bli dyrt det här! Idag var jag uppe i huset och provströk de 3 bästa kandidaterna. Det går inte så bra att se med min mobilkamera, men det är 3 olika ljust grå nyanser under den översta strykningen som är vit. Tror det blir den i mitten.

Vårt ljusterapi-rum! Vi är färdigmålade och det blev jättebra. Gillar taket jättemycket! Idag försökte solen ta sig in trots att fönstren är täckta med plast på utsidan inför putsningen. Lovar gott vad det gäller ljus i vårt hus!

2 kommentarer:

  1. Nu kommer gnällkärringen......jag gillar färgen på den översta men skulle vilja att den var ljusare...Den i mitten ser lite röd ut men det kanska bara är på fotot...

    Så fint det ser ut inomhus!!!!! Åh vad jag ser fram emot komma dit.

    Stor kram!

    Vi ses väl på lördag???

    SvaraRadera
  2. Hej min egen gnällkärring! Vilket du ju vet att du inte är! Nja,färgerna går inte alls att bedöma på bilden, den övre är för mörk, den i mitten är helt neutral, medan den understa har rött och ockra i sig - blev beige och nästan gul mot taket. Tänker ta den i mitten och hälla i lite, lite av en annan jag har, som är mörkare med ockra i. Ska bara skriva upp inbördes förhållandet i blandningen så jag kan upprepa till garderoberna...

    Vi ses absolut på lördag, ser framemot det jättemycket!
    Kramar

    SvaraRadera