måndag 12 augusti 2013

Börjar i liten skala med trädgård

 Det finns så mycket jag vill göra med vår trädgård att det är svårt att veta var jag ska börja! Nu har jag i alla fall satt igång med rabatterna på framsidan innanför bokhäcken. Här blir det Kantnepeta och Jättedaggkåpa i mängd. Älskar den kombinationen! Lite Rudbeckia (Magnus) kom också med. Så småningom blir det även rosor och silverpäron här. På båda sidor om grinden kommer en underbar buskros, Stanwell perpetual, och i rabatten kommer klätterrosor, ej helt säker på vilken sort än. Såg White Nights som var mycket vacker, men förstår att den växer på ett ganska smalt sätt, så är inte helt säker på att den funkar.
Från plantskolan fick jag även med mig lite höstanemoner, alunrot och lammöron (barnens val, de älskar att gå och klappa de lena bladen), vet inte riktigt var de plantorna skulle vara men tänkte att de funkar fint med mina svarta stockrosor som jag frösådde i våras.
Det är mycket grävjobb!! Som tur är har jag en fantastisk make som ser allt trädgårdsjobb som ryggträning!
 Rabatterna börjar grävas fram även på östersidan. Fann dessa buxbomsklot billigt i vintras och satte i dem så fort vi fick huset och de verkar ha överlevt. Får se exakt var de hamnar sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar